יום ראשון, 25 בספטמבר 2016

שאלה כללית על קרינה - איך מתמודדים

שאלה: איך אני מודדת קרינה סלולרית, האם הקרינה הסוללרית היא כמו קרינה אלקטרו מגנטית, כמה זה בסדר לגוף ואיך מתמגנים, אני לפני מעבר בית וזה מאוד חשוב לי ?

תשובה (בתמצית): קרינה סלולרית, היא קרינה אלקטרומגנטית. אני מניח שהתכוונת לשאול אם קרינה סלולרית היא כמו שדה מגנטי (קרינה מרשת החשמל), אז התשובה, שזה לא דומה. 

   קרינה מרשת החשמל עוברת דרך כל תווך, וקשה לעצור אותה, אבל היא מתפוגגת אחרי מרחק קצר. חצי מטר עד 60 ס"מ במכשירי חשמל ממוצעים, או במנועים של מכונת כביסה למשל, או קצת יותר- בארונות חשמל ביתיים. (כדאי להוסיף עוד קצת מרחק נוסף על מה שנדרש).

   קרינה בתדר גבוה: סלולר, וויי-פיי, וכדומה, פועלת לטווחים ארוכים, אבל חומרים מסויימים חוסמים חלק ניכר ממנה, כמו חומרים אורגניים (קירות, צמחייה, וכו'), וכן רשתות מתכת צפופות, או משטחי מתכת, כגון פח, או רדיד אלומיניום.

   מדידה: ניתן למדוד עם מד קרינה. רוכשים אותו באינטרנט, והוא יכול בתקופתינו, להוות לאדם את ההבדל בין חיים למוות, או יותר גרוע מכך – למחלות קשות מנשוא. המדידה נראית בהתחלה קצת מורכבת, אבל היא מאוד פשוטה.

   כמה זה בסדר לגוף: 0 קרינה זה בסדר. כל קרינה גורמת נזק ביולוגי. אפילו רמות נמוכות במיוחד. הרמה שניתן להתפשר עליה, וממנה ואילך כדאי להתמגן, היא 0.04 מילי-וואט למ"ר. שיחה בטלפון סלולרי גורמת למשתמש לקבל קרינה של 3-40 מילי-וואט למ"ר, לערך. חיבור טלפון סלולרי לוויי-פיי/אינטרנט/בלוטוס/תקשורת-נתונים, גורמת לפרצי קרינה של 4-400 מיליוואט למ"ר, ולפעמים אף יותר.

   איך מתמגנים: מיגון, זה כיתת מתקדמים. קודם מצמצמים חשיפה ולא משתמשים טלפון אלחוטי, או סלולרי, וחיבור מחשב לאינטרנט – אז אך ורק בחיבור קווי, ומקפידים שהשידור האלחוטי יהיה כבוי.
   השלב הבא: מתרחקים ממקורות קרינה (אנטנות, אנשים שמדברים בסלולרי, ובמיוחד ממי שמחובר בסלולרי שלו לאינטרנט 2-9 מטר).

לפני בחירת בית חדש למגורים: בודקים הימצאות אנטנות במפת האנטנות של המשרד להגנת הסביבה. מודדים עם מד קרינה פתחים וחלונות, וחדירת קרינה מכל הקירות של השכנים, כולל תקרה וריצפה. כמובן שבודקים גם שדה מגנטי בבית, בשעות העומס של רשת החשמל (!).

מה ניתן לעשות כדי לחסום קרינה: יש אמצעים רבים. אם הקרינה חודרת מהפתחים – תריסי מתכת, רשתות מתכת, יש גם ציפויי חלונות ווילונות מיוחדים אצל חברות מקצועיות למיגון קרינה. אם יש אפשרות – ליצור גדר גבוהה בגינה, מחומר שיחסום את הקרינה מלהגיע לפתחים. אם החדירה מקירות השכנים – לדבר איתם שירחיקו את מקור הקרינה מהקיר (כשמראים להם מדידה עם מד-קרינה , זה מאוד משכנע). וניתן גם באמצעים פשוטים לשים שמיכה תרמית (שמיכת מילוט) שהיא בעצם ניילון מצופה אלומיניום, כמסך הגנה, ויש כמובן חומרי מיגון מקצועיים לרוב. הם לא זולים, אבל יעילים.


   חומר נוסף מועיל ומקיף, תמצאי באתר "ללא קרינה בשבילך". בהצלחה !


   למי שרוצה להבין למה כל כך חשוב למדוד קרינה לפני שעוברים בית, מומלץ לראות את הסרטון שצילמתי בחדרה, וזה רק משל, על כל מה שקורה בארץ. האחראים במשרד הבריאות ובמשרד להגנת הסביבה מודים (בשנים האחרונות) שהתקן מגן בעיקר מפני השפעות חימום, ולא מפני השפעות בריאותיות, אבל זה לא מונע מהרשויות להציב אנטנות מול בתי-מגורים או בתי-ספר וגני-ילדים, בשם אותו התקן ! לראות ולהזדעזע.

להלן הסרטון:


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה