יום שלישי, 26 בינואר 2016

ווי פיי בבתי הספר - הגיע הזמן שנתעורר


   צפיתי (בסבלנות רבה) בדיון שנערך בועדת החינוך של הכנסת, (25.1.2016), בנושא התקשוב והWIFI -  בבתי הספר, (https://www.youtube.com/watch?v=OAPYSuq_lIk&feature=youtu.be)
ואני אסכם אותה כך:

   נציג משרד החינוך (ד"ר עופר רימון): ... אנחנו רצים עם זה קדימה.. אנחנו מעוניינים להתקדם עם הטכנולוגיה... אנחנו רוצים לוודא, שאף ילד לא נשאר מאחור..בדקנו 2,700 בתי ספר, והסף המותר הוא 40 מיקרו-וואט... ובכל מקרה, בשום בית ספר לא היה יותר מ 0.2 מיקרו-וואט.

   כלומר, לדעתו, 0.2 מיקרו-וואט – זה נפלא ! אני ממליץ לו לעיין בטבלה הבאה:

השפעות קרינה נמוכה:

צפיפות הספק   µW/cm2
(מיקרו-וואט לס"מ מרובע) 
השפעות ביולוגיות מדווחות
החוקר
0.0000000000001
שינוי במבנה הגנטי של חיידק  E. coli
 Belyaev, 1996
0.0000000001
סף הבחנה של רגישות אצל האדם
Kositsky 2001
0.000000001
שינוי בגלי המוח אצל האדם
Bise 1978
0.0000000027
גירוי גדילה בצמח פול הגינה
Brauer 1950
0.00000001 
השפעות על מערכת החיסון של עכברים
Bundyuk 1994
0.00000002
גירוי ביוץ בעופות
Kondra 1970
0.000005
השפעות בשמרים על גדילת התא
Grundler 1992
0.00001
רפלקס מותנה של "הימנעות" בחולדות
Kositsky 2001
0.000027
הזדקנות מוקדמת של מחטי אורן
Selga 1996
0.02
שינויים בגלי המוח, הפרעות במטבוליזם של פחממות,  בלוטת יתרת כליות מוגדלת, שינויים ברמות בלוטות ההורמונים, שינויים מבניים בכבד, טחול, אשכים, ומוח- בחולדות לבנות וארנבים.
Dumanskij  1974
0.06
האטה בלב, שינוי בפעילות המוח אצל ארנבים
Sekyuk1980


   (למה רמות הקרינה במדידות בבתי הספר יוצאות נמוכות ואפילו אפסיות – אנחנו כבר יודעים, ודיברנו על כך בעבר).

   ראיתי עשרות רבות של נוכחים בדיון, ואני משוכנע כי חוץ מקומץ פעילים (צדיקים) לוחמי-קרינה, שנכחו בדיון, אף אחד מהמשתתפים לא מכיר כלל את נזקי הקרינה, ובטח שלא שמע בכלל, על דו"ח ביואינישיאטיב 2012 למשל, ועל מאות העמודים שלו, המתארים את נזקי הקרינה. קיימת ביקורת נרחבת, על יתרונות התקשוב בבתי הספר, אבל גם למצדדי התקשוב - אם אתם חושבים שזה מועיל - בואו ונעשה את זה בחיבור קווי, ולא אלחוטי.

וזה מה שאמרה בוועדה נציגת משרד הבריאות:

   ...משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה, קבעו ערכים (תקן) על סמך מידע חלקי (!) שקיים בעולם.. הערך שנקבע (סף הקרינה)... על בסיס מידע שקיים  על אפקטים של חימום על תאים.. ואין מידע משמעותי נוסף עם מנגנונים נוספים של השפעה על הבריאות...
כלומר (שימו לב !) ההורים בישראל שולחים את הילדים לבתי ספר מתוקשבים באופן אלחוטי, היוצר קרינה, בהסתמך על משרד הבריאות שטוען, שהתקן מבוסס על הגנה מחימום (!), ולא על הגנה מפני מחלות  (סרטן וכדומה) למשל, והם גם טוענים, שאין מידע נוסף על השפעות בריאותיות... כלומר, כל המידע המחקרי העצום הקיים והגלוי – או שהם לא קראו אותו, או שהם לא מאמינים בו. מדהים.
   כך אומרת האמא שאמורה להגן על בריאות ילדינו (משרד הבריאות, בהובלתה של פרופ' סיגל סדצקי). ומה אומר האבא, שלא נכח בדיון (המשרד להגנת הסביבה, בהובלתו של פרופ' סטליאן גלברג)?  את זה , אני אפרסם בעתיד ( וזה יהיה לא פחות מדהים).

לסיום, אני מביא איזכור מתוך האתר של ד"ר ראובן ברק: 
   ...הוכח שחשיפת נשים בהריון לטלפונים סלולרי מעלה את השכיחות של הפרעות התנהגותיות (אוטיזם, היפראקטיבית, ועוד) אצל התינוקות שלהן-
Prenatal and postnatal exposure to cell phone use and behavioral problems in children. Department of Epidemiology, UCLA School of Public Health, University of California, Los Angeles, CA 90095-1772, USA.
http://www.drbarak.com/wp-content/uploads/2009/08/laptop-pregnancy.jpg
ובעניין קרינה ופוריות, אני לא יכול שלא להזהיר את כל חובבי הלפטופים שגם הם משדרים קרינה כל עוד הם במצב של רשת אלחוטית. הדבר בעל משמעות לגברים, נשים, נשים בהריון, וילדים. בעניין פוריות גברים יש כאן שני אלמנטים: הקרינה, והחום הרב הנפלט מהלפטופ, בילדים ובנשים הרות- זה מובן מאליו

http://www.drbarak.com/wp-content/uploads/2009/08/laptop-pregnancy.jpg

   אם תשאלו בנושא זה (סלולרי אצל נשים בהריון) את משרד הבריאות – הוא יגיד כנראה שמבחינתו - כלל וכלל אין בעיה, היות שאם הקרינה עומדת בתקן (שהוא כידוע, גבוה מאוד), והתקן מדבר רק על השפעות חימום, אז הכל בסדר. הנזק שנגרם לעוברים וליילודים – לא קשור לחימום, והוא כלל לא רלוונטי לתקן.

 ביום שיצוצו ויתגלו הנזקים החמורים של הקרינה – אנשי המימסד יאשימו זה את זה, עד... שיגיעו לש.ג. שבינתיים השתחרר מצה"ל, ואנחנו נישאר עם הנזקים. גם מנהלי בתי הספר, שדיברו בישיבה בהתלהבות על נפלאות הווי פיי בכיתות – לא מכירים לחלוטין (!) את נזקי הקרינה. אנחנו ההורים צריכים להתנגד למהלך המסוכן הזה, כי אנחנו נהיה אלה שנשב ימים ולילות במחלקות האונקולוגיות. אנחנו והילדים נשלם את המחיר.
   לסיום, אפילו יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב מרגי, שלא קיבל תשובה מנציגת משרד הבריאות, איבד את סבלנותו בתום הישיבה, וקרא דברים ברוח זו: אתם רוצים שאני אגיד לכם לסגור את התיקים  ואת הטאבלטים (הציוד האלחוטי), עד שתגמרו את המחקרים שלכם? קודם אתם מכניסים תיקשוב אלחוטי במלוא הקיטור, ואחר כך אתם מחפשים סימוכין שזה בסדר???

מי שמעוניין לקרוא בפירוט על מה שקרה בוועדה, מוזמן לבלוג "ללא קרינה בשבילך",


תגובה 1:

  1. אין להתעלם מהנורות החסכוניות שגם הן מסרטנות וגם להן יש פליטה של קרינה והן נמצאות בכל כיתה.

    השבמחק