יום רביעי, 13 במאי 2015

קרינת אנטנות במזרח חדרה

   "...זה לא יצליח. אין שום סיכוי שהחברות הסלולריות יזיזו את האנטנות. אתה סתם מבזבז את הזמן שלך.... אתה נאיבי... זה כמו לבקש מתנובה לא למכור יותר קוטג'". אלו רק חלק מהמשפטים ששמעתי בתחילת ההתמודדות. אולי זה נכון, ואולי לא. משפטים דומים ממש, שמעתי לפני שפניתי לחברת חשמל בבקשה להוריד את עוצמת השדה המגנטי בחוטי החשמל מעל המדרכה, שמקרינים לנו את הבית. לקח להם אמנם זמן, אבל לבסוף הם באו, מדדו פעמיים בבית, ביקרו לפחות 3 פעמים בשכונה, ניסו המון, והצליחו קצת. לבינתיים - זה גם משהו.
   מביא לפניכם סרטון על קרינת אנטנות במזרח חדרה. השכונות המוקרנות: אפרים, וגבעת בוסל, וביניהן – קומפלקס בתי ספר, המונה כ- 200 תלמידים מגיל יסודי, ועד תיכון:





   פלאפון – לא הגיבו. פרטנר ענו מיד, הציגו אישורים, והבהירו, שהיות והאנטנות מאושרות ("לוקח לנו שנתיים להציב אנטנות, וזה ים אישורים...לא סתם מזיזים..") - אין בכוונתם לשנות את מיקום האנטנות. מעיריית חדרה ענו, שאכן האנטנות מאושרות, אבל בכל זאת (הפתעה) הם יזמנו את נציגי החברות הסלולריות, לדון איתם בשינוי המיקום.

אגב, במיפרט האנטנה יש סעיף האומר: סיבה להעדר התייחסות לתמ"א: אין צורך בהתאמה לעקרונות תמ''א 36.
     סליחה?? אני מצטט:     היתר בניה למתקן שידור יינתן רק לאחר שהוכח מעבר לכל ספק, שאין בהקמתו משום גרימת סיכון כלשהו לבריאות הציבור (תמ"א 36, חלק א' סעיף 2.1 א2).

מי שיש לו איזשהו ספק בקשר לנזקי הקרינה, או מי שזוכר משפטים מעורפלים של "לא הוכח שקר ישיר בין קרינה לתחלואה" (ממחקרים שמומנו בכסף סלולרי), מוזמן לקרוא את ספרה של איריס עצמון "הסלולרי, לא מה שחשבת! המידע שמוסתר מהציבור".
   ניתך לקרוא גם את:
קרינה סלולרית: על נזק מיידי, סרטן והכחשות , ד"ר זמיר שליט"א, מאמר מתאריך 16/12/2002
  •  חשיפה אלמ``ג גורמת לאפקטים פיזיולוגיים מיידיים
  •  חשיפה אלמ``ג גורמת מייד לנזק מוחי
  •  חשיפה אלמ``ג גורמת ליצירת רדיקלים חופשיים
  •  חשיפה אלמ``ג גורמת מייד לשברים ב-DNA
  •  חשיפה אלמ``ג במשך שנים גורמת לסרטן
(אלמ"ג = אלקטרומגנטית)

כדאי לקרוא את האתר המצויין "קרינה שקטה חודרת עמוק" http://www.radiationeducation.info/

   בחזרה לאנטנות. חשוב לזכור, שמד קרינה ביתי, מתביית וקורא את התדר (היחיד) הגבוה ביותר היוצא מתורן האנטנות, אולם הקרינה האמיתית היא של כמה אנטנות, ולכן היא הרבה יותר גבוהה. בבית הנמצא ממול אנטנות, הקירות מורידות כ-90% לערך מעוצמת הקרינה, אולם בחלונות ובפתחים אין מה שיפחית את הקרינה. המצב במיוחד חמור, אם קיים קשר-עין בין אדם לאנטנה.

  למעשה, כמעט בכל מקום אני רואה קרינת אנטנות. גם אצלנו במרכז המושבה פרדס חנה, ראו סרטון:




ועוד לא דיברנו על האנטנות שהחברות הסלולריות מסתירות בבתים, ועוד לא דיברנו על הכנסת טאבלטים וראוטרים לכיתות הילדים. הדיון בשאלה אם זה יפה וראוי שמשרד החינוך מכריח את ההורים שמצבם הכלכלי לא טוב לרכוש טאבלטים, או שזה לא יפה -  הוא בעיני כמו דיון על צבע העור של נמר שטורף לנו את הילדים, אבל אנחנו עוד נדבר על זה בעתיד.
   אגב, להורים המודאגים מקרינת האנטנות, אני מזכיר, שאם יש לכם בבית ראוטר (נתב) אלחוטי, או טאבלט, או טלפון אלחוטי, או סלולרי המחובר לאינטרנט או לתקשורת-נתונים ע"י ווי פיי, הרי שיש לכם בבית קרינה הרבה הרבה יותר גבוהה.
   אני יודע שקשה מאוד להתנתק מהמכשירים האלחוטיים, אחרי שהתרגלנו אליהם. אנחנו נמצאים בתקופה חשוכה שתיזכר לדיראון במרוצת הדורות. אם בעבר מקורות הזיהום היו בעיקר במקורות תעשיתיים, הרי שכיום נקודות הקצה של הזיהום (הסלולרי, במקרה זה) נמצאות בכיס הילד, ובסמוך למיטתנו. תקופה זו לא תאריך ימים, אבל המחיר יהיה מחריד. אנחנו לא אשמים בחוסר הידיעה על נזקי הקרינה, אבל אנחנו יכולים להתחיל לקרוא על כך, וללמוד בעצמינו. השתיקה והתרדמה בנושא זה אינם במקרה. קומץ מקבלי החלטות הנגועים בחלקם בקשרי הון-שילטון, ממיטים עלינו את האסון.
   אם הילד שלך נמצא בטווח של 2-3 מטר ממך, ואת/ה מחזיק סלולרי המחובר לאינטרנט או לתקשורת נתונים ע"י ווי פיי, יהיה לך קל יותר לנתק את השידור האלחוטי (מבלי לכבות את המכשיר), אם תדמיין/י את עצמך יושב/ ליד מיטתו בבית החולים, ימים ולילות, שבועות וחודשים, תוך ניסיון  לעודד ולסעוד אותו, או לרפא את שברי חייו. שום הנאה אלחוטית לא שווה את זה.  נכון, קשה לקרוא את זה...אבל מה עדיף, לא לדעת?
   בעתיד, נדבר על "מה עושים". בינתיים, בתוך הבית, בואו ונפחית את השימוש, ואם אין צורך – נרחיק את המכשירים האלו מגופינו. מי שעדיין מחזיק ראוטר אלחוטי, סלולרי מחובר,  או כל גורם אלחוטי שבתוך הבית - למרחק יש אפקט גדול מאוד בהפחתת עוצמת הקרינה ! כל מטר נוסף - מוריד את עוצמת הקרינה בצורה דרסטית.

עוד בנושא קרינה תוכלו למצוא בבלוג "קורא בקרינה", בגוגל. 

אנא, שתפו מידע זה בקרב יקיריכם. תודה מכל הלב. מני.
  






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה