יום חמישי, 8 בינואר 2015

שלום ילד. 1820 - זה הרבה ? (או: כמה קרינה מוציא הסלולרי שלנו)

           
                  שלום ילד.  1820 -  זה הרבה ? (או: כמה קרינה מוציא הסלולרי שלנו)

   נתחיל במקלחת. כשאתה מתקלח - בדרך כלל  אתה יוצא עם הרגשה טובה. למה ?
   הסיבה היא, היות שתנועת המים יוצרת יונים שליליים. ליונים שליליים ("הויטמינים של הטבע"), יש תכונות רפואיות מדהימות. גם ריכוז הסרוטונין עולה בעזרתם. באזורים עירוניים עמוסים, יש מעט מאוד מהם.  לעומת זאת, אפשר למצוא ריכוז גבוה (פי 800 לערך) ליד מפלי מים,  ביערות, ובאזורים כפריים והרריים.  גם הליכה על קו המים בשפת הים - מעשירה אותנו ביונים שליליים.
   מה זה בכלל "יון" ?
בקיצור נמרץ – יון, זה אטום או מולקולה שמספר האלקטרונים והפרוטונים בהם אינו זהה. יותר אלקטרונים = יון שלילי. יותר פרוטונים = יון חיובי.
קווי מתח גבוה המוליכים חשמל - יוצרים יונים של חמצן המכונים  "יוני קורונה".  אלה עפים עם הרוח, ויוצרים נזקים בריאותיים. בבריטניה נמצאו אצל ילדים מחלות נשימה, בעיקר אסטמה, מחלות עצבים, סרטן, ועוד. שיעורי הסרטן היו גבוהים עדיין במרחק כ- 600 מטר מקווי הכוח. יוני הקורונה עפים ברוח עד למרחק של 5 קילומטר. (כך מצאתי באתרו של ד"ר זמיר שליט"א). אני מקווה, שתושבי פרדס-חנה לא קוראים זאת.

   "קרינה מייננת", היא קרינה חזקה שבדרכה "קוטפת" אלקטרונים מאטומים, או מולקולות, והופכת אותם ליונים. קרינת רנטגן למשל, היא קרינה מייננת.
יש גם קרינה "בלתי מייננת", שזה נשמע מעט מרגיע. ( "אל תדאג אדוני, הכלב הזה לא נושך...הוא בלתי מיינן..." ). קרינה בלתי מייננת נפלטת למשל, מטלפונים ניידים, אנטנות שידור, ראוטרים (נתבים), ותנורי מיקרוגל, ועוד.
   אנו יודעים למשל, שאם תחשוף  את עצמך במשך שנים  באופן רציף,  לקרינה בערך  של 50 מיליווט למטר מרובע, (ערך, שבהמשך נכנה אותו  בקיצור: מל"ל ), אזי תזמן  לעצמך תסמינים כגון: כאבי ראש, דימומים, (הפלות - אצל נשים), סטייה בכרומוזומים, ושברים בדי אן אי ( כמו שברים הנגרמים על ידי קרינה מייננת ).
   ישנו מחקר המראה, שקרינה בדרגה של 24 מל"ל למשך שעתיים – כבר יוצרת שברים בדנ"א.
   באיטליה נערך מחקר בשנת 2006, ובו נמצא, שקרינת אנטנות רדיו וסלולר ברמה נמוכה – כבר גרמו בילדים לפגיעות עצביות כגון: חוסר קשב, אובדן זיכרון, ירידה ביכולת הלימוד, דיכאון, כאבי ראש ובלבול. אנו יודעים כי נזקי קרינה יבואו לידי ביטוי בסופו של דבר, בבעיות פוריות, ובהופעת "מחלות גיל" שיפרצו עשרות שנים בטרם עת, כגון טרשת עורקים, מחלות לב, שבץ מוחי, מחלות עצבים (פרקינסון, אלצהיימר, ALS), סרטן מסוגים שונים , ועוד ועוד..

   כמה קרינה מוצא הטלפון הסלולרי שיש לנו ??

   ממה שמדדתי, (חוץ ממכשיר אחד שקראתי בו ערך נמוך  מאוד של 0.7 מל"ל),  הרי שרוב המכשירים הנפוצים, מוציאים (בזמן שיחה) בקירוב:  5 – 50  מל"ל, שזה הרבה מאוד. (עוצמת הקרינה תלויה במיקום המדידה, בקירבתם של  אנטנות, באיזור הטופוגרפי, ובאיזו חברה אתה מנוי (!). למשל, אם תמדוד בתוך בית – תקבל קרינה גבוהה יותר מאשר בחוץ. אם תמדוד בתוך אוטובוס, שהוא חלל מתכתי סגור – תקבל בערך פי 25 יותר מאשר ברחוב. תלוי גם, אם יש גורמים שמפריעים לקליטה, שאז - המכשיר "מתאמץ" ופולט קרינה גבוהה יותר).יש גם מכשירים שמוציאים מעל 1700 מל"ל. בעיקר אלה הישנים עם לחצנים. פגשתי גם מכשיר חדש (עם לחצנים) שפולט קרינה כזאת.

   וכעת, ילד יקר, אני מגיע לעיקר:
מדדתי גם טלפונים סלולריים שהיו מחוברים לאינטרנט ולתקשורת נתונים  ( לא בזמן שיחה ! ). כמות הקרינה שמצאתי היא: 40, 250, 270, 1700, 1820, ויותר. ( אני לא יודע כמה יותר, כי אני לא יכול למדוד במד הקרינה שלי יותר מ- 1820 מיליוואט למ"ר).
   אז מה אתה חושב ילד, 1820 - זה הרבה ?

   בעתיד, נדבר אולי גם על ראוטר (נתב) אלחוטי. אני מאוד מאוד מקווה, שעד אז משרד החינוך לא יכניס לך לכיתה ראוטר כזה.
  
   (אגב, שאלתי את עמיר בורנשטיין (אחד מ"לוחמי הקרינה", או מוטב לקרוא להם "לוחמי האור"): למה אנשים לא מתייחסים לגודל הסכנה ? לדבריו, הפער בין עצמת הדברים , לבין מה שהאנשים מורגלים להאמין בו – הוא כל כל גדול, שנוצר "דילוג תודעתי", והכחשה.).                                                
   (3 שעות ליליות נדרשו  לי כדי לכתוב לך את השאלה הזאת, אבל זה שווה את התשובה שלך).

                                                                                  לילה טוב.

                                                                                                 מני.

   עוד בנושא קרינה, תוכלו למצוא בבלוג שלי: http://readrad.blogspot.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה